Πληρωμένα
χαμόγελα
Αίσθηση μεγάλη
προκάλεσε στο τηλεοπτικό κοινό, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και …κυρίως στους
εργαζόμενους του My Market,
η ανακοίνωση που ανάρτησε στα σούπερ μάρκετ της εταιρίας, η Περιφερειακή
Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων.
Συγκεκριμένα
σε ένα κείμενο εφτά σημείων,[i] ούτε
λίγο ούτε πολύ, καλεί τους εργαζόμενους να χαμογελούν πάντα στους πελάτες. Ας
δούμε μερικά από τα σημεία αυτά και τον αντίλογο που a priori προκύπτει από το
εμετικό αυτό κείμενο.
Είναι αλήθεια
ότι θα πρέπει να είμαστε χαρούμενοι όταν έχουμε δουλειά. Είναι αλήθεια ότι
πρέπει να χαιρόμαστε όταν πληρωνόμαστε στην ώρα μας. Έστω και αν παίρνουμε 300€
«γιατί το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο» όπως ανερυθρίαστα
αναφέρει βλακωδώς η συντάκτρια του κειμένου.
Παρακάτω
αναφέρει ότι η εταιρία επένδυσε χρήματα
για να συνεχίσουν να εργάζονται οι υπάλληλοί της. Δηλαδή τα μεγάλα αφεντικά του
My Market επένδυσαν στην εταιρία,
όχι για να κερδίσουν αυτοί, αλλά για να εξακολουθήσουν να πληρώνονται οι
εργαζόμενοι. Μήπως θα έπρεπε να τους αγιοποιήσουμε κιόλας και να αναγκάσουμε
τους υπαλλήλους να γονατίζουν τρεις φορές ημερησίως και να παρακαλούν τον
ύψιστο για τη μακροημέρευσή τους.
Πληρώνονται
λέει για να χαμογελούν. Δεν πληρώνονται δηλαδή επειδή τσακίζουν τη μέση τους κάθε
μέρα κουβαλώντας κιβώτια ή από το σκύψε σήκω στα ράφια, ούτε επειδή τρέχουν σαν
το Βέγγο σε όλο το ωράριό τους.
Προτείνω στην
εταιρία, ύστερα από τα αποτελέσματα «της έρευνας του μυστικού επισκέπτη», να
τιμωρήσει τους «αγέλαστους» ως εξής:
Ø
Τοποθετώντας βραστά αυγά στις μασχάλες τους
Ø
Διοχετεύοντας αέριο γέλιου στα πνευμόνια τους,
ούτως ώστε να γελάνε όλη μέρα σα χαζοχαρούμενοι
Ø
Μαστιγώνοντάς τους δέκα φορές για κάθε χαμόγελο
που δεν έσκασε
Ø
Κάνοντάς τους για κάθε παράπτωμα περικοπές μισθού
από το ασύλληπτο ποσό των 300€
Η εταιρία
έσπευσε ύστερα από το σάλο που προκλήθηκε να μαζέψει τα ασυμμάζευτα, λέγοντας ότι
το κείμενο δεν απηχεί τις θέσεις της. Από την άλλη βέβαια δεν έστειλε την
διευθύντρια στις λίστες του ΟΑΕΔ. Ίσα ίσα μάλλον την επιβράβευσε σιωπηρά, που υπερασπίσθηκε τόσο σθεναρά το συμφέρον του
My Market.
Οι εργαζόμενοι
στον καιρό της κρίσης είναι αναλώσιμοι. Είναι ένα λεμόνι για στύψιμο. Τα αφεντικά
ζητάνε όλο και περισσότερα, δίνοντας όλο και λιγότερα. Αυτός είναι ο κανόνας.
Υπάρχει βέβαια και η εξαίρεση που πιστοποιεί τον κανόνα. Μα όπως και να το
κάνεις, εν προκειμένω, ένας ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ δε φτάνει!!!
Σ.Π.Παπασηφάκης
[i] Καλησπέρα σας,
Σε συνέχεια της επικοινωνίας του διευθυντή πωλήσεων της εταιρείας μας, θα σας
αναφέρω κάποιους λόγους για να
χαμογελάτε για όσους δυσκολεύονται να το κάνουν.
Ø Επειδή
έχετε δουλειά
Ø Επειδή
πληρωνόσαστε στην ώρα σας (για αυτούς που θα πουν ότι παίρνουν 300€ θυμίζω ότι
το 300 σε σχέση με το μηδέν είναι 300% περισσότερο)
Ø Επειδή
εργάζεστε σε μία εταιρεία που σας σέβεται και ακούει τα προβλήματά σας.
Ø Επειδή
η εταιρεία επένδυσε χρήματα για να συνεχίσετε να εργάζεστε
Ø Επειδή
πληρώνεστε για αυτό
Ø Επειδή
οι πελάτες του καταστήματος σας πληρώνουν και πρέπει να τους ευχαριστείτε για
αυτό με ένα χαμόγελο
Ø Γιατί
θα έχουμε τόσο καλές προσφορές που πρέπει να τις διαφημίζουμε
Ανυπομονώ να δω την ανταπόκρισή σας στα αποτελέσματα της
έρευνας του μυστικού επισκέπτη που θα γίνει μέσα στο μήνα.
Ευχαριστώ
Περιφερειακή Διευθύντρια Λειτουργίας Καταστημάτων My Market
Γενική Διεύθυνση Λειτουργίας Καταστημάτων
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου